Artikel in "Theory Meets Practice in Projects" von Stephen Rietiker, Reinhard Wagner (Eds., Text nur auf Englisch verfügbar) This article presents a theoretical view of the requirements of theory and practice and of knowledge transfer between them. Prerequisites of, and limitations to, a successful transfer in both directions are discussed in order to deduce the…
Mehr lesen
Visualizing the Worlds of Theory and Practice (engl.)
Artikel in "Theory Meets Practice in Projects" von Stephen Rietiker, Reinhard Wagner (Eds., Text nur auf Englisch verfügbar) In this article, we are presenting a model showing our understanding of theory and practice, as well as their relationship. The main idea is to use a set of maps representing the worlds of theory and practice…
Mehr lesen
Mastering Theories in Practice – A Competence Model (engl.)
Artikel in "Theory Meets Practice in Projects" von Stephen Rietiker, Reinhard Wagner (Eds., Text nur auf Englisch verfügbar) Globalization and technological progress are continuously increasing demands on employees. In addition, the demographic trend in Western Europe will reduce the supply of new employees on a long-term basis. The statistics of Eurostats show that the population of…
Mehr lesen
1st IPMA Research Conference, Berlin (engl.)
Co-Moderation der zweitägigen Research Conferenz zusammen mit St. Riediker. Das Highlight war die gemeinsame Übung bei der sich Theoretiker und Praktiker begegneten.
GPM/spm Forschungswerkstatt 2012, Berlin
Co-Moderation der 6. GPM Forschungswerkstatt zusammen mit U. Witschi.
Organisationale Kompetenzen im Wechselspiel zwischen Projektwelt und Umgebung
Artikel im Forschungsband "Organisationale Kompetenz im Projektmanagement" von R. Wagner (Hrsg.) Wie verhält sich „Organizational Competence in Project Management“ (OCiPM) im Wechselspiel zwischen der Projektwelt und der Umgebung? Die Projektmanagementliteratur kennt diverse Modelle, um das Projektumfeld zu beschreiben: systematische Projektumfeldanalyse mit unternehmensinternen wie -externen Umwelten, klassisch ist ferner die Unterscheidung zwischen Linie und Projekt, schließlich…
Mehr lesen
- 1
- 2